donderdag 8 september 2011

Toen het idool voorgoed een legende werd (25-06-2009)

Ongeveer twee weken geleden was ik begonnen aan een blog die Michael Jackson, Wacko Jacko, The King of Pop zou eren. Helaas kreeg ik nooit de tijd om die blog af te maken en zo bleef hij maar staan op de computer. Opgeslagen onder de titel mj staat mijn begin over Michael Jackson.

'Geen feitjes deze keer, ik ga niet iets zeggen wat je kan terugvinden in een boek of als je het thuis aan je moeder vraagt ze meteen antwoord geeft. De laatste tijd komt Michael Jackson veel in het nieuws voor. En dan vooral in de vorm dat het slecht gaat met the King of Pop. Ik ga vandaag niet vertellen wat MJ allemaal heeft fout gedaan in zijn leven, dat hij beter contact had moeten onderhouden met zijn broers en nooit, maar dan ook nooit een pretpark genaamd 'Neverland' had moeten laten bouwen. Nee, vandaag ga ik jullie vertellen waarom MJ the King of Pop is!...'

Nu kun je gaan denken van: Mark maak die blog nou af, laat ons zien waarom Michael Jackson volgens jou nou echt de grootste aller tijden is. Nee, ik ga de harde realiteit vertellen. Gisteren, half 12 Nederlandse tijd en half 3 Amerikaanse tijd, is Michael Joseph Jackson overleden. Over twee weken zou zijn eerste van vijftig afscheidsconcerten zijn begonnen in de O2 Arena in London, maar die zal hij nooit meemaken.

Michael Jackson scoort hit na hit met eerst The Jackson Five en daarna als soloartiest. Het album Thriller is met 108 miljoen het best verkochte album aller tijden en wereldwijd verkocht Michael Jackson meer dan 750 miljoen albums! Op zijn hoogtepunt eind jaren '80 werd Michael gekroond tot de King of Pop. Niet alleen de muziek die hij maakte was fantastisch, ook de bijbehorende clips waren van de bovenste plank. Scream, totale kosten 7 miljoen dollar, en Thriller, een minifilm van 18 minuten die op youtube 37081281 keer is bekeken, zijn hier voorbeelden van.

Ja het is echt waar, Michael Jackson is dood. Ik heb dinsdag nog een cd van hem gekocht, die staat al van 9 uur op repeat. Man in the Mirror is een van mijn favoriete nummers van Wacko Jacko. In Nederland nooit een hit, maar in Amerika stond het nummer weldegelijk op nummer 1. Met zijn 'ohs' en 'ahhs', zijn moonwalk, Michael had alles.

Wie krijgt er ooit nog een stadion van 100.000 mensen vol en zou dit weken kunnen volhouden? Wie zal er ooit in zijn voetsporen treden? Wie wordt er ooit zo groot als Michael Jackson?

Michael Jackson mag dan dood zijn, zijn legende leeft voort.

Rest In Peace MJ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten