zondag 11 september 2011

De muziekcolumn I

Op deze blog zullen niet alleen maar verhalen die 3 a4'tjes beslaan te zien zijn, maar ook mijn eigen passie krijg je te zien. Muziek. Ik heb een lijst met nummers gemaakt die ik denk dat ze in aanraking komen voor het mogelijke beste nummer aller tijden. Let wel, het is mijn mening en die is niet altijd de beste. Maar om het wel een beetje leuk te maken, ga ik jullie niet voorschotelen met de originele versies van de liedjes. Soms vind je er wel een originele tussen staan, maar ik neem je mee aan de hand op een tocht naar prachtige covers van het originele. Ook vind je er vaak een klein stukje historie over het nummer zelf erbij. Veel plezier!

Vandaag is het begin van de 'muziekcolumn' en ik val meteen met de deur in huis. Het volgende nummer, voor mij een van de beste nummers aller tijden, werd geschreven door Sananda Maitreya, ofwel Terence Trent D'Arby (zijn artiestennaam). Hij noemde zichzelf beter dan Michael Jackson. In drie jaar veroverde Terence Trent D'Arby de wereld met geweldige nummers. Zo zal je deze volgende wel herkennen.















Maar om dit nummer is het mij niet te doen. Zo rond het jaar 1993 bracht Terence Trent D'Arby een album Symphony of Damn uit. Het is nooit echt een succes geworden, maar 1 nummer van dat album is briljant. De tekst die Terence hierbij heeft geschreven beschrijft zijn liefde voor een vrouw. 'Your body is my favourite book to read'. Meer hoef ik niet te zeggen. Top 3 als het gaat om beste nummer aller tijden. Geniet. Terence Trent D'Arby, Holding on to you.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten